20 Kasım 2008 Perşembe

MADCON RÖPORTAJI


Dinleyip çok güçlü olduğuna inandıkları Frankie Valli'nin 'Beggin' şarkısını cover yapan Norveçli hip hop grubu Madcon, bu şarkıyla sesini tüm dünyaya duyurdu. Balans konseri öncesi telefonla Norveç'e bağlandık

'O şarkı' çok önemli... Dünyanın en kaliteli, en acayip albümlerini dahi yapsanız o tek şarkı her şeyin üzerine çıkar, müzisyeni sollar. İnternetin büyük etkisiyle dünyanın neresinde olursanız olun, insanları içine çeken bir iş yaptığınızda geri dönüşünü hızla alabiliyorsunuz. Myspace rüzgârıyla ünlenen bir sürü isim var (Sandi Thom, Lily Allen, Arctic Monkeys)... Tek şarkıyla liste başlarını zorlayan ama sonra ne yaptığını bilmediğimiz de bir sürü isim var tabii. Liste uzar ama bir kaç örnek vermek gerekirse Afroman (Because I Got High), Baha Men (Who Let The Dogs Out), Babylon Zoo (Spaceman), Snow (Informer), Jovanotti (Lombelico Del Mondo), Lou Bega (Mambo No. 5)...Yüzlerce şarkı yapın binlerce insan sadece 'o şarkı'nızı dinlemek için konserlerinizi doldurabilir. Konumuz Madcon, Norveçli hip hop grubu. 1992'de kurulmuş ve 2000'li yılların başında ismini yavaş yavaş duyurmaya başlamış. Ama Madcon'dan bütün dünyanın ne zaman haberi oldu? Çok yeni. Madcon Frankie Valli'nin 'Beggin' şarkısının cover yaptı ve şu anda tüm dünyada müzik listelerini zorluyor. Norveç'te yaşayan siyahi ikili isimlerini bu cover şarkı sayesinde duyurdular. Albümleri henüz Türkiye'de çıkmadı. Aralık ayı içinde Sony BMG etiketiyle 'Beggin' ismini verdikleri albümleri Türkiye'de de piyasaya çıkacak. İkili albüm öncesi 15 Kasım'da Balans Jolly Joker'de bir konser verecek. Tshawe Baqwa (Kapricon) ve Yosef Wolde-Mariam'dan (Critical) oluşan Madcon, 'Beggin'in başarısını devam ettirebilecek mi? Yoksa tarihe mi gömülecek göreceğiz.İstanbul konseri öncesi telefonla Norveç'e bağlandık ve Critical ile konuştuk.
Norveç'ten daha çok metal veya elektronik müzik grupları çıkıyor. Siz Norveçli bir hip hop grubu olarak bütün dünyaya sesinizi duyurdunuz. Norveç'te hip hop popüler mi?
Norveç'te mi? Hayıııııır. Belki sadece üç dört tane hip hop yapan isim vardır. Hepsi bu. Norveç'te hip hop var tabii ama diğer müzik türleri kadar popüler değil.Bazı Avrupa ülkelerinde hip hop fazla baskın.
Neden Norveç'te hip hop bu kadar gelişmiş değil sence?
Norveç'te hip hop siyahların ilgilendiği bir müzik. Norveç çok küçük, çok beyaz ve çok soğuk bir ülke. Diğer ülkelere pek benzemiyor. Yabancı uyruklu insanların rap yaptığını biliyorum Avrupa'da. Mesela Almanya'da Türkler iyi rap yapıyor diye biliyorum. Hollanda'da durum aynı. Hollanda'da da Araplar var. Bu ülkelerde bu sebeple rekabet var. Norveç bunun içinde olmadı hiçbir zaman. Dediğin gibi metal ve elektronik müzik daha yaygın.
Norveç'teki o az sayıdaki rapçiler Norveççe mi, İngilizce mi rap yapıyorlar?
Bizim dışımızda iki rap sanatçısı daha var bilinen. Ama onlar da çok çok ünlü değiller. Ama belli bir derecede tanınıyorlar ve onlar da İngilizce rap yapıyor. Onlar dışında herkes kendi dilinde rap yapıyor.
Hip hop'ta idolün kim? Seni en çok etkileyen isim hangisi?
Çok fazla isim var ama öncelikle Tha Alkoholiks'i söyleyebilirim. Bir zamanlar ben de alkoliktim o yüzden müziklerini çok seviyorum. Wu Tang Clan'ı söyleyebilirim. Herkes Method Man'i de sayar, ben de unutmayayım. Aslında büyürken çok fazla etkilendiğim rap sanatçısı olmuştur. Roots'u çok severim mesela. İçimde biraz Mos Def biraz Common da var. Hepsi bunlar değil, çok isim var.
Türkçe rap hakkında bir fikrin var mı peki?
Evet biliyorum. Dinliyorum da. Burada Türk arkadaşlarım var bana dinletiyorlar. Sözleri anlamama rağmen gerçekten sevdim Türkçe rap'i.
'Beggin' şarkısını cover yapmaya nasıl karar verdiniz?
İlk kez bir şarkıya cover yaptık. Grup arkadaşım Tshawe ile 'Beggin'i dinledik ve "Vaav bu şarkı çok güçlü" dedik. Bununla bir şeyler yapalım dedik. Grubumuz var. Onlarla bir araya geldik ve bu cover'ı çıkardık ortaya.
Türkiye'ye geldiniz mi hiç daha önce?
Yok Kıbrıs'a gitmiştim bir kere. Kıbrıs'ı biliyor musun? Çok küçük bir yer.
Tabii ki biliyorum.
Partnerim de bir kez Alanya'ya gitmiş. Ama ben hiç Türkiye'yi görmedim.
İstanbul konseri nasıl geçecek sence?
Sahnede mi? Partiii, partiii... Türkiye'de mi? Partiiiii, partiiiii...

Hiç yorum yok: