29 Kasım 2008 Cumartesi

Aşık Kul Nuri: Mizahsa mizah, muhalefetse muhalefet...

EMI, kasetten CD teknolojine geçememiş ya da geçmemiş halk ozanlarının albümlerini çıkarıyor. Kaset devri kimileri için tamamen kapansa da, dolapların üstüne, bazaların altına sıkıştırılsa da bazı bölgeler için hala ufak bir sektörü ifade ediyor. Türkiye'de özellikle Doğu'da kaset satışı CD satışıyla aynı oranda, hatta bazı yerlerde kaset satışı öne geçiyor. EMI sayesinde Gümüşhaneli halk ozanı Aşık Kul Nuri ile tanıştım. Şu ana kadar Türkiye'de yayımlanan çok az sayıdaki 'özgün şarkı sözlerine' denk geldim diyebilirim. Kaset olarak 2001 yılında yayımlanmış 'Eyvah' albümünde Aşık Kul Nuri, milenyum için bir şarkı yazmış örneğin... Sözleri yazıp Aşık Kul Nuri takibini size bırakıyorum. İçinde hem mizah var, hem muhalefet, binlerce dansöz yok!
Milenyum
Yıllardır milenyum dedik tutturduk / Birkaç söz sakladım sana milenyum / Nasıl olsa vatandaşa yutturduk ben ne dersem inan bana milenyum / sürünyum / geberyum / agzını aç gözünü yum / Tam 20 asrı çektik omuzda / Sade bir kılımız kaldı domuzda / 7 banka soyduk 99'da / Hırsızlarla geldik sana milenyum / dilenyum / lop lop yum / yut yut yum / loloyum cocoyum
Kahve kahve gezdim herkes nizada / Uyduruk vergiyle millet cezada/ herkes 12'den vurur fezada / bizimkisiyse karavana / milenyum / dilenyum / gözler yum / hortlak yum / civoyum edoyum beboyum hehoyum / Meyvesiz ağaçlar bilen yok neci / Esmiş yaprakları dökmüş tefeci
Her sokakta üç beş tane dilenci / film olduk ona buna milenyum
loplop yum / gudiğim düdiğim lop lop /
Güya biz müslümanız biz bu sefayla aynı tantanayla aynı cefayla
seni karşıladık sarhoş kafayla gelmeseydin Ramazana'a milenyum
ağzını aç gözünü yum yum yut yut /
Kul Nuri de söylemekten kaçarsa /
eller gelip kapımızı açarsa /
2000 yıl daha hır gürlen geçerse yazık olur bu vatana /
sürünyuuuuuuuuum

Hiç yorum yok: