29 Kasım 2008 Cumartesi

The Last Shadow Puppets



The Last Shadow Puppets'ın 'The Age Of The Understatement' albümü İngiltede'de nisan ayında yayımlandığında müzik listelerine bir numaradan girmişti. Albüm Türkiye'de bu hafta EMI etiketiyle çıktı. The Last Shadow Puppets, Arctic Monkeys’den Alex Turner ve The Rascals’dan Miles Kane’den kurulu. Albüm; Alex Turner'ın 60'lara, yer yer 70'lere götüren ses rengi ve Scott Walker, David Bowie, David Axelrod'a yaslanan sound'uyla oldukça başarılı sayılabilir.
Alex Turner ile Miles Kane 2005 yılında turnede tanışmış. Arctic Monkeys ile Miles Kane’in sonraki grubu The Little Flames’in birlikte çıktıkları turnede The Last Shadow Puppets'ın temelleri atılmış. 2007'de ise ekip toplanmış. Sound'a dijital teknoloji numaralarının da eklendiği bir nevi 70'lere, 60'lara saygı duruşu albümü, bütün olarak akıp gidiyor. 'The Age of the Understatement' ve 'My Mistakes Were Made For You' albümün favori şarkıları arasında. Şarkıların melodik yapıları dinleyeni zorlamıyor ama ne var ki ortaya İngiliz mükemmelliyetçiliğinde bir pop rock albümü çıkıyor, grup oluşumunun kendisi dışında (yenilik peşinde olanlar için) herhangibir yenilik vaat etmiyor.

1 yorum:

Framebuaz Products and Productions dedi ki...

Hatırlar mısın bilmem, Nneka albümüyle birlikte The Last Shadow Puppets albümü de göndermiştim.

Aldığım son haberlere göre grup kendi ülkesinden çok Almanya'da meşhur olmuş ve son bir ayda "3" konser vermişler.

Benim favorim albüme adını veren "The Age Of Understatement" ve "My Mistakes Were Made For U"

Gelinen son noktayı ise aynı bakış açısından bir kez daha özetlemek gerekirse; dünya Brit sounduyla yeniden barışıyor, yeniliklere açık olduğu kadar retro özlemlerini de dinleyiciyle bastırıyor.

PS: EMI Berna'ya bir yıl önce yayınlanan bu albümün neden ülkemizde bu kadar sarktığını sordum ama şirket içi bürokrasiyle karşılaştıklarını söyledi. BEn ise kriz diyorum. Sana da bu detayı bi şeyediiyim dedim.